Image

Eindpresentatie Zichtbaarheid De Hallen

Afgelopen donderdag vond de eindpresentatie plaats van het project Zichtbaarheid in De Hallen. Maar liefst 100 studenten van de minor Creativiteit en Innovatie presenteerden verdeeld over 14 groepjes hun ideeën voor het maken van een viral en het genereren van meer zichtbaarheid voor het complex.
De bijeenkomst vindt plaats in de prachtige Hannie Dankbaarpassage. Na een welkomstwoord van opdrachtgever André van Stigt bereiden de studenten zich voor op hun pitch. Elk groepje heeft de beschikking over een tafel om de ideeën te presenteren. Voorzien van apparatuur voor het tonen van filmpjes, uitgedost in speciale outfits of zelfs met hele decors voor een show maken de studenten zich klaar. De jury bestaat uit opdrachtgevers André van Stigt, Jet van den Heuvel en Alex Rutten en twee docenten van de opleiding. Gewapend met een clipboard en beoordelingsformulier gaan zij alle tafels langs. Elke groep presenteert in vijf minuten twee ideeën: één voor het verbeteren van de zichtbaarheid en vindbaarheid van De Hallen en één voor een viral.
 
Als alle groepjes hun pitch hebben gehouden, gaan de juryleden in beraad. Als ze eindelijk terug in de passage keren, neemt André van Stigt het woord. ‘Het is dat we een keuze moesten maken, maar eigenlijk kwamen we er niet uit. Wat een enorme differentiatie van mooie ideeën!’ Drie groepjes winnen een filmbezoek in de Filmhallen inclusief drankje. Het idee ‘Babyboom’ waarbij babyborns aangekleed in thema’s met betrekking tot de verschillende Hallen worden verspreid in Amsterdam zorgt volgens de jury voor de beste zichtbaarheid. De beste viral is van het idee ‘Google pin’. In deze viral wordt getoond dat een Google Pin in real life op De Hallen terecht is gekomen: daar moet je zijn! Het beste geheel tot slot was voor ‘King en Queen van De Hallen’, waarbij een volledige avond uit voor hem en haar in De Hallen gewonnen kan worden. Bovendien ontwierp dit groepje een mooie De Hallen-app. 

De uitslag betekent een einde aan dit leuke, inspirerende project. 4 en 5 november presenteren de studenten nog wel hun uitslagen in Beeldend Gesproken, de Kunstuitleen in De Hallen. Alle geïnteresseerden zijn welkom.

Naast dit project loopt er nog een project van Academie van de Stad voor De Hallen. 130 studenten van de opleiding Commerciële Economie houden zich bezig met de branding en positionering van het complex. Dit project duurt tot januari. Hierover dus later meer! 

Lees hier een algemene beschrijving van het project Zichtbaarheid De Hallen
Lees hier een algemene beschrijving van het project Branding De Hallen

  

De presentaties vonden plaats in de Hannie Dankbaarpassage     Het groepje van de 'Babyboom' presenteert de ideeën
 
  
De juryleden luisteren geamuseerd naar de presentaties                De Hallen-app!